Femei OK     Forum     Femei OK pe Facebook

Oboseala de iarna

Vineri, 14 Octombrie 2011    Adauga comentariu 0 Comentarii   Trimite pe messenger! Trimite pe messenger Imprimare Email

Oboseala de iarnaIarna, simtim adesea oboseala care este datorata lipsei luminii si a soarelui. Noi iti dam cateva sfaturi cum sa o combati si cum sa treci mai bine peste aceasta perioada.

Oboseala. Cauza ar putea fi lipsa de fier. Iarna este anotimpul in care ne simtim mai obositi decat in alte perioade ale anului. Dar uneori aceasta oboseala are o cauza precisa: lipsa de fier. 23% dintre femei sufera de acest lucru, 4% dintre ele suferind de altfel de o adevarata anemie.

Oboseala de iarna sau anemie? Lipsa somnului, moral scazut, cauzele oboselii sunt multiple si diverse. Cand oboseala este insotita de o paloare (in special a fetei si a mucoaselor), de susceptibilitate la infectii, de o slaba rezistenta la efort, de dificultati de concentrare, poate fi vorba de o carenta de fier. Aceasta nu poate fi confirmata decat prin analize de sange.

Asfixierea celulelor din cauza lipsei de fier. Fierul este unul din compusii esentiali ai hemoglobinei, o proteina care permite globulelor rosii sa asigure „livrarea” oxigenului in celulele organismului. Cand fierul este prezent intr-o cantitate insuficienta, hemoglobina se diminueaza. 23% dintre femei au carenta de fier. Nevoia de fier creste la o femeie insarcinata. Un barbat adult are nevoie de aproximativ 9mg de fier pe zi, o femeie adulta de 16mg de fier pe zi, si o femeie in al treilea trimestru de sarcina de 30mg!

Alimentele bogate in fier. Din fericire, in majoritatea cazurilor, corectarea alimentatiei este suficienta pentru a scapa de carenta de fier. Carnea rosie, ficatul, sunt surse importante de fier. Dar legumele verzi, legumele uscate sau cerealele integrale constituie si ele surse importante de fier. Campionul in domeniu ramane caltabosul.

Pentru a evita o carenta, nu este suficient sa mananci doar alimente bogate in fier. Trebuie sa te gandesti sa le asociezi cu alimente bogate in Vitamina C, care faciliteaza abosorbtia. Dimineata, un suc de fructe este cel mai bun aliat. La polul opus, cafeaua sau ceaiul diminueaza absorbtia intestinala a fierului.

Cum sa combati oboseala. Odata oboseala instalata trebuie sa reactionezi, deoarece o oboseala care se prelungeste nu este ceva normal. Aceasta poate fi semnul unei boli, anemie de exemplu, dar si o reflectare a stilului tau de viata.

Mancand mai bine poti combate oboseala. O alimentatie dezechilibrata sau insuficienta, in cazul in care esti la dieta, pot fi cauzele oboselii. Adopta o alimentatie echilibrata, bogata in legume, fructe si cereale.

Laptisorul de matca este un supliment alimentar impotriva oboselii si a surmenajului. Fa o cura de laptisor de matca timp de sase saptamani. Incepe cu doze mici, apoi creste doza progresiv.

Dupa o gripa, oboseala este normala. Unele boli virale, precum gripa, boli precum reumatismul cronic sau cancerul te pot epuiza. Trebuie sa te menajezi putin.

Vitamina C, Vitamina B si magneziul sunt vitaminele antioboseala prin excelenta.

Activitatea fizica este idispensabila pentru sanatatea ta. Beneficiile activitatii sportive se rasfrang asupra sistemului muscular, osos, cardiac, respirator, dar si asupra moralului! Sportul te ajuta sa dormi mai bine, sa te simti mai bine in pielea ta. Sportul este recomandat si in caz de oboseala dar cu moderatie.


Adauga comentariu

Numele
Comentariul tau
Anunta-ma daca mai apar comentarii noi!
Security code Introdu codul din imagine

Regenerare cod
 

Ultimele comentarii