Femei OK     Forum     Femei OK pe Facebook

Morcovul si proprietatile sale terapeutice

Miercuri, 02 Decembrie 2009    Adauga comentariu 0 Comentarii   Trimite pe messenger! Trimite pe messenger Imprimare Email
Morcovul in alimentatieUna dintre cele mai consumate legume din lume, a doua dupa cartof, morcovul este originar din Afganistan si este cunoscut in special pentru proprietatile sale de reglare a vederii. La inceput avea culoarea alba, insa prin selectie naturala s-a obtinut morcovul portocaliu de astazi, dulce si fraged, cu un continut important de caroten, provitamina cu proprietati puternic antioxidante si anticancerigene.

Pe langa faptul ca da gust preparatelor culinare iar calitatile sale nutritive sunt remarcabile, morcovul este recunoscut si pentru proprietatile sale terapeutice.

Morcovul contine vitaminele A, B1, B2, C, saruri minerale (calciu, magneziu, fier, potasiu, sodiu, fosfor), asparagina si beta-caroten, pigment vegetal cu proprietati antioxidante. Vara, inainte de plaja, putem consuma morcov in scop de protectie asupra corpului, pentru ca beta – carotenul blocheaza o mare parte din radicalii liberi proveniti din radiatiile ultraviolete.


Morcovul in alimentatie De la ciorbe sau tocane la suc si desert, morcovul isi gaseste intrebuintare in foarte multe preparate culinare. Sucul de morcovi are o valoare nutritionala ridicata, favorizeaza digestia, ajuta la intarirea sistemului imunitar si previne cancerul. Alege 3 – 4 morcovi mari, tineri si proaspeti, indeparteaza partea verde de la capatul morcovului si da-i prin storcator. Este recomandat sa consumi sucul de morcovi proaspat, dimineata, pe stomacul gol.

Deasemenea, poti consuma morcov crud, ca atare sau in salata, in combinatie cu mere sau varza, telina, ardei gras, rosii si ceapa. In supe, ciorbe si tocane este nelipsit iar ca desert, morcovul isi gaseste loc in checuri, inghetate, torturi, prajituri sau placinte, carora le da un gust delicios.

Beneficiile consumului de morcov asupra organismului Fie ca este consumat crud sau gatit, morcovul isi pastreaza calitatile terapeutice remarcabile. Consumul regulat de morcov reduce semnificativ riscul de cancer de orice fel (in special cancer pulmonar sau de san, fapt demonstrat prin studii de specialitate), combate anemia, epuizarea fizica, ofera protectie cardio - vasculara si are efecte benefice in cazul gastritei, anorexiei, diareei sau constipatiei.

Fierul are proprietati remineralizante si antianemice, contribuind la cresterea numarului globulelor rosii si al nivelului hemoglobinei iar cantitatea importanta de vitamina A continuta de morcov imbunatateste vederea pe timp de noapte.

Proprietatile antibacteriene, antiseptice si de regenerare a celulelor il recomanda in tratarea arsurilor, degeraturilor, ranilor deschise, furunculelor, eczemelor si ulcerului varicos, aplicand morcov ras, pus intr-un tifon, direct pe rana, unde se mentine aproximativ un sfert de ora.

Cum alegi cei mai buni morcovi si cum ii pastrezi? Morcovul este o leguma care se gaseste usor tot timpul anului insa nu toti morcovii sunt la fel de gustosi si sanatosi, de aceea orienteaza-te catre cei naturali, bio, netratati cu diverse chimicale.

Ca sa te bucuri de toate beneficiile date de consumul de morcov, alege intotdeauna morcovi cu tulpina si frunze verzi, care sa fie bine definiti, netezi si tari, de culoare portocaliu deschis, nepatati.

Dupa ce le-ai taiat tulpina si frunzele, ii poti pastra in frigider sau alte locuri racoroase, unde rezista cel putin o saptamana. Daca vrei sa-i pastrezi pentru iarna, ai mai multe variante: ii usuci (consevare prin deshidratare), ii congelezi sau ii pastrezi ca atare, inveliti in ziare si depozitati in ladite, asezati in picioare si cu spatii mici intre ei. De asemenea, ii poti pastra in ladite cu nisip, in care sa fie asezati la fel ca in modul descris anterior.
( 35 Votes )

Adauga comentariu

Numele
Comentariul tau
Anunta-ma daca mai apar comentarii noi!
Security code Introdu codul din imagine

Regenerare cod
 

Ultimele comentarii