Femei OK     Forum     Femei OK pe Facebook

Dieta clasica: multe proteine, putini carbohidrati

Luni, 12 Noiembrie 2012    Adauga comentariu 0 Comentarii   Trimite pe messenger! Trimite pe messenger Imprimare Email

Un blogger destul de cunoscut din Romania a spus la un moment dat ca singura cale pentru ca oamenii sa slabeasca este sa manance mai putin si sa faca miscare mai multa. Partial adevarat, intrucat nu intotdeauna o dieta hipocalorica e potrivita pentru organism.

In principiu, solutia pentru a pierde in greutate cantitatile de tesut adipos se rezuma la o ecuatie simpla: numarul de calorii ingerat trebie sa fie mai mic decat numarul de calorii ars in activitatile fizice. In ceea ce priveste numarul caloriilor din meniul zilnic, el trebuie sa fie adaptat in functie de varsta si greutatea persoanei care incepe dieta respectiva si trebuie structurat astfel incat proteinele sa fie macronutrientii dominanti, urmate de carbohidrati (intr-o proportie de 45-50%) cu eliberare lenta si de grasimi sanatoase (intr-o proportie de 0-5%).

Ce este dieta clasica?

Dieta clasica este o modalitate relativ ieftina, sanatoasa si fara efecte secundare. Desi in teorie nu este foarte permisiva, abordarile moderne permit o zi in care se poate trisa, cu scopul de a nu lasa organismul sa se plafoneze. Dar despre acest aspect, in randurile ce urmeaza.

Ce se poate manca in timpul dietei clasice?

Legume: cartofi (fierti, copti), rosii, castraveti, varza, salata, ridichi;

Carne: carne de vita, de curcan, de peste sau de pui, de preferinta pe gratar sau la cuptor.

Lactate: branza de vaca slaba, iaur/lapte batut cu 1% grasime;

Ce nu se poate manca in timpul dietei clasice?

Nu se pot manca prajeli si nici prea multi carbohidrati la o masa. De asemenea, trebuie evitate dulciurile, carnurile cu un continut mare de grasime, sucurile carbogazoase cu zahar (in schimb, sucuri precum Fontea sau Cola 0 sunt premise, cei-i drept, doar pentru a pacali nevoia de dulce) si bineinteles branzeturile cu grasime multa (urda, telemeaua, casul etc).

Care este principiul dupa care functioneaza dieta clasica?

In primul rand, atunci cand folosim termenul de dieta, intelegem un regim hipocaloric. Astfel, fiind vorba de un regim cu un numar de calorii micsorat fata de aportul normal, organismul va cauta sa isi traga energia din testul adipos (la randu-I, tesutul adipos nu e nimic altceva decat energie neconsumata si depozitata sub forma de grasime) si astfel va fi nevoit sa descompuna grasimea pentru a asigura necesarul caloric organelor vitale.

In ceea ce priveste numarul de calorii, el este, asa cum am spus mai sus, variabil de la persoana la persoana. Se poate calcula astfel:

  1. pentru barbati (18-30 de ani), numarul de calorii necesar zilnic este: 15,6P – 27T+ 717, ecuatie in care P este greutatea iar T este inaltimea;

  2. pentru femei (18-30 de ani), numarul de calorii necesar zilnic este: 13,3P + 334T +35;

 

Abordarile moderne ale acestei diete includ si o zi de “trisat”, de regula la dupa fiecare 6-9 zile de dieta, cu scopul de a nu lasa organismul sa se plafoneze. Cum metabolismul nostru este mereu in evolutie, pe masura ce el va fi in deficit caloric (adica din numarul de calorii de mai sus vor mai fi scazute calorii, astfel incat corpul sa piarda in greutate) mai mult timp, el se va obisnui cu noile conditii si ca atare, nu va mai descompune atat de multa grasime ca la inceput. Tocmai de aceea, in ziua de trisat, cei ce tin dieta clasica au voie sa manance orice si oricat, in limitele bunului simt.

Alte articole despre:

Adauga comentariu

Numele
Comentariul tau
Anunta-ma daca mai apar comentarii noi!
Security code Introdu codul din imagine

Regenerare cod
 

Ultimele comentarii