Femei OK     Forum     Femei OK pe Facebook

Dieta DASH, o dieta sanatoasa pentru rezultate durabile

Marţi, 30 Octombrie 2012    Adauga comentariu 0 Comentarii   Trimite pe messenger! Trimite pe messenger Imprimare Email
Dieta DASH, una dintre cele mai apreciate diete de slabire a fost votata de mai multi specialisti nutritionisti din America si din lumea intreaga ca fiind cel mai sanatos si durabil regim alimentar, in principal datorita faptului ca reprezinta un regim extrem de echilibrat cu influente pozitive asupra organismului uman.

Printre acestea enumeram scaderea riscului aparitiei unor forme grave de cancer, boli de inima, AVC (accident vascular cerebral), diabet zaharat sau pietre la rinichi. Ca o recunoastere in plus, pentru al doilea an consecutiv, Dietary Approaches to Stop Hypertension (Dash) a ocupat primul loc al podiumului celor mai eficiente diete intr-un top organizat de US News & World Report.

DASH se bazeaza in principal pe un aport scazut de grasmi saturate, care au ca efect scaderea colesterolului din sange, avand ca baza de nutritie produsele fara grasimi, legumele si fructele proaspete. Totodata, dieta DASH propune un aport scazut de sare in organism cu efect direct asupra reglarii tensiunii arteriale. Regimul alimentar este bazat pe un aport mic e calorii, de maximum 2000/cal zi, in functie bineinteles de constitutia fizica a celului care il urmeaza.

Aportul de sodiu in organism va fi de maximum 1500-2400 mg pe zi. Reducerea cantitatii de clorura de sodiu in organism (sarea de bucatarie) are ca efect direct reglarea tensiunii arteriale, minimizeaza riscul aparitiei pietrelor la rinichi (atat de sacaitoarea litiaza renala) si aduce in paramentri normali functia cardiaca.

Energia zilnica atat de necesara organismului pentru a-si desfasura in parametri normali activitatile zilnice va fi obtinuta prin consumul de legume si fructe, produse sarace in grasimi, dar extrem de bogate in potasiu si magneziu. Pentru efecte durabile, este indicata stabilirea unui orar clar de masa, programul zilnic cuprinzand trei mese principale si doua sau trei gustari.

Dupa ora 17.00 este de preferat reducerea cantitatii de alimente ingerate. Apa, elementul esential aflat in componenta celulelor vii, este recomandat a se consuma in abundenta, minimum doi litri pe zi. Atentie insa: anumite tipuri de apa minerala sunt extrem de bogate in sodiu. Acestea trebuiesc evitate, pentru ca dupa cum am exemplificat mai sus, DASH se bazeaza pe reducerea acestui mineral in alimentatia zilnica.

Planul de alimentatie DASH este bogat in cereale integrale, leguminoase precum fasolea, seminte diferite, nuci, peste implicand consumul redus de zaharuri sintetice.

Exemplu de regim zilnic DASH:
  • Mic dejun: un iaurt de aproximativ 200 g, doua felii de paine integrala si un mar.
  • Gustare: 100-150 de grame de migdale
  • Pranz: o portie de piept de pui (la gratar sau fiert), una, doua felii de paine, doua rosii potrivite.
  • Gustare: citrice- o portocala sau doua mandarine.
  • Cina: un fileu de peste slab, unul doi castraveti, optional una doua felii de paine.
  • Gustare (daca mai este cazul): un iaurt si un mar.
Categoriile de alimente permise in cadrul dietei DASH, care pot fi combinate in cadrul celor trei mese principale si a gustarilor dintre mese:
* Lactatele, se folosesc doar produse degresate sau partial degresate - 2 portii pe zi.
* Fructe si legume proaspete- 4 portii pe zi
* Cerealele integrale- 6 portii pe zi
* Carne de pui sau de vita, peste, nuci, oua, seminte - o portie pe zi .

Adauga comentariu

Numele
Comentariul tau
Anunta-ma daca mai apar comentarii noi!
Security code Introdu codul din imagine

Regenerare cod
 

Ultimele comentarii