Femei OK     Forum     Femei OK pe Facebook

Antrenamentul cardio

Marţi, 22 Noiembrie 2011    Adauga comentariu 0 Comentarii   Trimite pe messenger! Trimite pe messenger Imprimare Email

Antrenament CardioLa voi acasa sau la sala,  bicicleta stationara, stepperul,  aparatul de tras rame, bicicleta eliptica banda de alergat, toate acestea va ajuta sa va mentineti in forma si sa pastrati silueta. Un alt avantaj: nu trebuie sa infruntati intemperiile sau poluarea de afara.

Ce inseamna antrenamentul cardio? Dupa cum o indica si numele sau, antrenamentul cardio este o activitate sportiva ce are drept scop intarirea sistemmului cardio-vascular. Acest tip de antrenament se practica in special in sala la aparate. Se pune accentul pe rezistenta (efort prelungit de intensitate medie dar constant si prelungit, ca si cand putem vorbi, dar nu  putem si canta!) In acest fel ve veti antrena inima si va veti ameliora respiratia.

Care sunt avantajele antrenamentului cardio?

  • O  pierdere de calorii consecventa: datorita acestor activitati se solicita pentru un timp mai indelungat o masa musculara voluminoasa, deci se ard multe calorii: intre 300 si 600 de kilocalorii/ora.
  • Picioare mai ferme. O data ce carburantul disponibil (glucoza) a fost epuizat, adica dupa 30, 40 de minute, in functie de fiecare persoana, organismul va apela la rezervele sale de grasimi pentru a furniza energia necesara efortului depus. Practicand regulat acest tip de miscare (de 2, 3 ori pe saptamana minim 45 de minute), va veti tonifica corpul progresiv.
  • O silueta armonioasa si gratioasa. In special picioarele, cu care lucram la aparate de obicei, dar si bratele, abdomenul si spatele in special cu bicicleta elipitica si cu aparatul de tras rame.
  • Fara dureri articulare. Pe bicicleta si  pe aparatul de tras rame sunteti asezati. Membrele inferioare nu trebuie sa suporte astfel greutatea bustului. Pe stepper si pe bicicleta eliptica greutatea corpului este repartizata in ambele picioare. In cursul unei sedinte de fitness puteti varia miscarile schimband aparatele.
  • Activitati accesibile tuturor: de la incepatori la sportivi impatimiti. Exercitiile pot fi progresive pe mai multe niveluri.

Care sunt dezavantajele antrenamentului cardio?

  • Plictiseala. Alergand sau muncind din greu la aparatul de tras rame dar pe loc, poate fi plictisitor! Atunci cand ne atrenam la sala peisajul nu este atat de variat fata de peisajul pe care il gasim atunci cand ne antrenam in aer liber ( alergat, mars, ciclism).
  • O pozitie incorecta. La voi acasa sau la sala va antrenati voi singuri. Rezultatul: nu folositi aparatele intotdeauna cum trebuie si nu stati intr-o pozitie corecta. Veti suferi astfel de dureri de spate, de dureri musculare sau din cauza oboselii. Ar fi bine sa cereti sfatul unui antrenor.
  • Riscul de supraincalzire. In interior nu sufla vantul ca sa va puteti racori. Aveti grija deci la dezhidratare!

Cateva sfaturi utile pentru parcticarea acestui tip de antrenament. Echipati-va corect. Aveti nevoie de o pereche de adidasi usori, comozi si de calitate. De asemenea ar trebui sa va imbracati cat mai lejer. Inveseliti-va antrenamentul. Cu muzica sau o emisiune la Tv ca fundal timpul va trece mai repede. Inainte sa va apucati de antrenamentul la aparate incalziti-va. Unele aparate au si ele anumite faze de incalzire. Variati aparatele si hidratati-va cat mai bine.


Adauga comentariu

Numele
Comentariul tau
Anunta-ma daca mai apar comentarii noi!
Security code Introdu codul din imagine

Regenerare cod
 

Ultimele comentarii