Femei OK     Forum     Femei OK pe Facebook

Fructe si legume pentru 9 luni in top

Marţi, 11 Octombrie 2011    Adauga comentariu 0 Comentarii   Trimite pe messenger! Trimite pe messenger Imprimare Email

Fructe si legume pentru 9 luni in topFructele si legumele sunt o sursa inepuizabila de vitamine. Fructele si legumele te pot ajuta sa treci peste unele neplaceri cauzate de sarcina: greturi, constipatie..

Ghimbir si fructe impotriva greturilor matinale. Ghimbirul. Cu gustul sau putin intepator, aceasta radacina exotica constituie un tratament foarte eficient si fara pericol impotriva greturilor si varsaturilor din primul trimestru de sarcina. Viitoarele mame pot consuma ghimbirul proaspat feliat, razuit sau uscat. In ultimul caz, 2g pe zi sunt suficiente. Si fructele si legumele bogate in Vitamina B6 precum usturoiul, ardeiul verde sau avocado sunt foarte bune impotriva greturilor matinale. Sa nu uitam de banane si fructe uscate (nuci si alune).

Fructe uscate pentru a scapa de constipatie. Legumele bogate in fibre regleaza tranzitul intestinal si te ajuta sa lupti impotriva constipatiei dar si impotriva hemoroizilor, frecventi in perioada sarcinii. Sunt recomandate intre 25-30g de fibre pe zi. Fibrele se afla in fructele uscate: smochine, nuca de cocos, nuci de pecan, caise sau struguri. Daca preferi fructele sau legumele proaspete, fa-ti plinul cu fructe rosii: zmeura, coacaza sau cu fructe exotice: fructul pasiunii sau guava.

Spanac sau laptuci pentru sistemul nervos al fatului. Acidul folic, cunoscut si sub numele de Vitamina B9 joaca un rol esential in dezvoltarea sistemului nervos al bebelusului. Mizeaza pe fructe si legume precum spanac, varza de Bruxelles, brocoli, laptuca, pepene, mango, zmeura, banane sau portocale.

Linte impotriva anemiei. In timpul sarcinii nevoile de fier sunt mai ridicate, o carenta de fier putand conduce la anemie. Din fericire natura este darnica cu noi si pentru a raspunde la diminuarea rezervelor materne, capacitatile de absorbtie intestinala a fierului cresc. Este momentul sa faci apel la toate legumele care contin fier. Bobul (vicia faba), lintea, spanacul, nautul sunt campionii acestei categorii. Dar acest oligoelement se mai gaseste si in fructele uscate precum nucile caju, migdalele sau strugurii. Evita sa bei ceai in timpul mesei deoarece acesta diminueaza absorbtia fierului. Mai bine „abuzeaza” de vegetalele bogate in Vitamina C.

Pentru tonus mizeaza pe citrice si ierburi aromatice. Vitamina C joaca un rol primordial in ceea ce priveste imunitatea ta si lupta impotriva infectiilor. Vitamina C este prietena fierului si a colagenului, substanta care asigura intretinerea diferitelor tesuturi ale corpului: piele, os, placenta. Lipsa Vitaminei C poate fi evitata mancand citrice (portocale, grapefruit, mandarine), kiwi, guava, coacaze negre dar si ardei sau brocoli. O idee buna este sa presari pe salate ierburi aromatice care contin multa Vitamina C (patrunjel sau coriandru).

Fructul noni: Noni a devenit cunoscut si la noi in ultimiii ani, noni are atat de multe proprietati benefice pentru sanatate incat nu ne putem permite sa ignoram beneficiile semnificative ale administrarii zilnice, nu doar din punct de vedere alimentar, ci si in general pentru management-ul sanatatii si ca o masura de preventie. Sucul de Noni este foarte benefic pentru sistemul digestiv pentru ca ajuta la eliminarea gazelor si este eficient in curatarea depozitelor de pe peretii intestinelor.

Legume verzi si uscate impotriva crampelor. Crampele musculare la nivelul picioarelor sunt frecvente pe perioada sarcinii, in special in ultimele luni. O alimentatie bogata in magneziu iti va permite sa te feresti de aceste neplaceri. Mizeaza deci pe legume verzi, legume uscate: fasole alba, linte, nuci, alune, migdale. Expertii recomanda consumul a 5 fructe sau legume pe zi: de preferinta 3 fructe si legume galbene si 2 alte fructe si legume.

Fara prea multa soia. Soia contine fitoestrogeni, „imita” actiunea estrogenilor. Trebuie sa eviti produsele pe baza de soia si sa consumi un singur produs din soia pe zi, nu mai mult!


Adauga comentariu

Numele
Comentariul tau
Anunta-ma daca mai apar comentarii noi!
Security code Introdu codul din imagine

Regenerare cod
 

Ultimele comentarii