Femei OK     Forum     Femei OK pe Facebook

Insarcinata iarna? Cum sa te pastrezi in forma

Marţi, 11 Octombrie 2011    Adauga comentariu 0 Comentarii   Trimite pe messenger! Trimite pe messenger Imprimare Email

Insarcinata iarna? Cum sa te pastrezi in formaEsti viitoare mamica? Iata cateva sfaturi pentru a trece cu bine si in forma peste aceasta iarna!

Traiasca Vitamina D! Concentratia mamei de Vitamina D joaca un rol primordial asupra sistemului osos a fatului. Un studiu britanic recent spune ca daca mama are carenta de Vitamina D, copilul, la maturitate,  risca sa sufere de osteoporoza. Aceasta vitamina este fabricata de catre corp datorita actiunii razelor solare asupra pielii. Or, cand zilele sunt mohorate si prea scurte, aproape o treime din femeile insarcinate nu sintetizeaza suficienta Vitamina D. Aceasta carenta ii poate provoca hipoglicemie noului nascut. Mananca cat mai mult peste gras si oua!

Strategii anti-raceala. Stranuturi, nas infundat, nas care curge, oboseala, senzatie de cap greu….ai racit! Asta iti mai lipsea! Fiind insarcinata progesteronul are tendinta de a diminua sistemul de aparare imunitara. Atunci, ce poti face sa te feresti de raceala? Crescandu-ti anticorpii! Pentru asta este suficient sa te hranesti mai bine. Fa o cura de iaurturi naturale: bacteriile lactice iti cresc imunitatea. Vitaminizeaza-te! Fructele si legumele sunt pline de Vitamina C, starul antimicrobi. Supravegheaza-ti si aportul de fier: o carenta de fier poate conduce la o infectie ORL. Mizeaza pe caltabos, peste, legume uscate si spanac. Poti face si o cura cu zinc pe care il vei gasi in cereale sau in linte. Daca in ciuda acestor sfaturi raceala nu te-a ocolit, trebuie sa stii ca poti atenua simptomele. Pentru a respira mai bine cand ai nasul infundat nu ezita sa faci spalaturi cu ser fiziologic. Bea un pahar de apa calda cu miere.

Piele fina? E posibil! Timp de noua luni pielea ta are destul de mult de suferit. Sub actiunea hormonilor excesul de sebum favorizeaza aparitia acneii pe o piele grasa. Iarna, frigul si umiditatea nu te ajuta deloc. Epiderma devine mai sensibila, se irita. Trebuie sa te speli cu un gel de dus fara sapun. Pentru ten alege un produs bio, ingredientele sale naturale fiind mult mai bine tolerate decat cosmeticele cu molecule chimice. Aplica un strat de crema hidratanta dimineata si repeta operatia in timpul zilei daca e nevoie. Pentru buze alege un balsam hidratant.

Spune da sporturilor de iarna dar celor fara risc cand esti insarcinata. Daca nu iti interzice medicul, o activitate fizica moderata este chiar recomandata pe timpul sarcinii. Dar pe munte trebuie sa ai foarte mare grija! O cadere poate fi periculoasa pentru bebelusul tau. Deci fara ski alpin dupa luna a patra, fara ski de fond dupa luna a sasea. Evita snowboardul sau saniusul. Pe strazile inzapezite ai grija sa nu aluneci! Cel mai bine este sa faci drumetii, echipata corespunzator desigur.

Stres, depresie? Nici nu se pune problema! Cand burtica se rotunjeste la unele femei poate aparea depresia. Iar trecerea la ora de iarna nu te ajuta deloc! Lipsa luminii naturale iti poate deregla ceasul biologic si poate cauza depresii. Relaxeaza-te practicand shiatsu, yoga sau Pilates. Plimba-te in timpul zilei pentru a putea profita din plin de lumina naturala! Ofera-ti mici placeri: ia micul dejun cu o prietena, fa o sedinta de shopping, fa-ti o programare la cosmetica..Nu iti ascunde emotiile, impartaseste-le cu partenerul tau, sau cu cea mai buna prietena!


Adauga comentariu

Numele
Comentariul tau
Anunta-ma daca mai apar comentarii noi!
Security code Introdu codul din imagine

Regenerare cod
 

Ultimele comentarii